Sprawy socjalne
Dziekanat Spraw Socjalnych i Płatności
D 3/8
Godziny otwarcia
| poniedziałek | nieczynne (praca wewnętrzna dziekanatu) |
| wtorek – czwartek | 930 – 1300 |
| piątek | 1000 – 1400 |
| sobota | 800 – 1300 (tylko w czasie zjazdów studentów niestacjonarnych) |
mgr Agnieszka Kisiel
(sprawy socjalne kierunków: dietetyka, farmacja, fizjoterapia, kosmetologia, ratownictwo medyczne, wychowanie fizyczne, zdrowie publiczne)
agnieszka.kisiel@ujk.edu.pl 41 349 6904
mgr Marta Szyszka
(sprawy socjalne kierunków: pielęgniarstwo, położnictwo, płatności wszystkich kierunków)
marta.szyszka@ujk.edu.pl 41 349 6985
Skład Komisji Stypendialnej
Na podstawie Zarządzenia nr 140/2025 Rektora Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach z dnia 5 września 2025 roku w sprawie ustalenia składów Komisji Stypendialnych na rok akademicki 2025/2026 w skład Komisji dla studentów Wydziału Nauk o Zdrowiu wchodzą:
- mgr Agnieszka Kisiel,
- mgr Marta Szyszka,
- Mikołaj Błoński – przedstawiciel studentów;
- Krzysztof Kapczyński – przedstawiciel studentów;
- Paweł Swat – przedstawiciel studentów.
Terminarz wypłat
Domy studenta, przychodnia, stołówka, ubezpieczenia
Od roku akademickiego 2025/2026 startuje stypendialny Elektroniczny Obieg Dokumentów (EOD) poprzez system WEBCON. System WEBCON umożliwia szybkie i wygodne składanie oraz obsługę wniosków stypendialnych w formie elektronicznej. Dzięki temu proces składania wniosków stypendialnych i zapomóg staje się bardziej przejrzysty, sprawny i dostępny z dowolnego miejsca.
Harmonogram wdrażania systemu WEBCON
- od 22 września 2025 roku uruchomiony zostanie elektroniczny nabór wniosków o stypendium dla osób niepełnosprawnych (wszystkie kierunki)
- od 1 października 2025 roku system zostanie rozszerzony o możliwość składania wniosków o stypendium rektora (obowiązkowy dla kierunków: farmacja oraz zdrowie publiczne)
- od 1 października 2025 roku system zostanie rozszerzony o możliwość składania wniosków o zapomogę (wszystkie kierunki)
Proces składania wniosków przez system WEBCON
- Logowanie się na Wirtualną Uczelnię i wybranie zakładki „E-usługi” lub logowanie się poprzez stronę eod.ujk.edu.pl.
- Wybranie zakładki „Obiegi stypendialne” i wniosku, który chcemy złożyć.
- Uzupełnienie wniosku, jeśli jest taka konieczność poprawienie błędów.
- Zatwierdzenie wniosku przez Komisję Stypendialną,
- Dostarczenie wersji papierowej (nie dotyczy stypendium dla osób niepełnosprawnych).
- Oczekiwanie na wydanie decyzji.
- Odbiór decyzji w systemie WEBCON.
Szczegółowa instrukcja składania wniosków
WAŻNE: wszelkie powiadomienia, komunikaty dotyczące obsługi wniosków stypendialnych w systemie WEBCON będą wysyłane tylko i wyłącznie na skrzynki domenowe. Prosimy o regularne sprawdzanie swoich skrzynek mailowych.
Stypendium socjalne a WEBCON
System WEBCON dla wniosków o stypendium socjalne zostanie wdrożony wkrótce. W semestrze zimowym składanie wniosków o stypendium socjalne będzie odbywało się nadal w dotychczasowy, tradycyjny, papierowy sposób.
Stypendium rektora może otrzymać student, który zaliczył rok studiów do 30 września i uzyskał wyróżniające wyniki w nauce, osiągnięcia naukowe lub artystyczne, lub osiągnięcia sportowe we współzawodnictwie co najmniej na poziomie krajowym. Stypendium rektora przyznaje się nie więcej niż do 10% najlepszych studentów każdego kierunku studiów.
Regulamin świadczeń dla studentów
Wykaz dokumentów obowiązujących przy ubieganiu się o stypendium rektora:
- wniosek o przyznanie stypendium rektora [Załącznik nr 29]
(wniosek dla studentów I roku [Załącznik nr 30]); - oświadczenie o prawdziwości danych i wyborze kierunku [Załącznik nr 31];
- oświadczenie o numerze konta bankowego [Załącznik nr 32];
- oświadczenie o zapoznaniu się studenta z klauzulą informacyjną dotyczącą ochrony danych osobowych [Załącznik nr 1];
- opcjonalnie dokumenty potwierdzające osiągnięcia naukowe lub artystyczne lub sportowe
Osoby z innych Uczelni są ZOBOWIĄZANE dołączyć zaświadczenie o średniej za poprzedni rok akademicki, trwający przynajmniej dwa semestry
UWAGA!!! Studenci kierunków: FARMACJA i ZDROWIE PUBLICZNE pilotażowo składają dokumenty przez informatyczny system obsługi toku studiów (e-Usługi po zalogowaniu na Wirtualną Uczelnię) (instrukcja w linku)
Termin składania wniosków o stypendium rektora na rok akademicki 2025/2026
| Termin złożenia wniosku | Prawo do stypendium |
| 1.10.2025 r. – 15.10.2025 r. | od października 2025 r. |
Ustalenia szczegółowe dotyczące świadczeń dla studentów
Stypendium rektora wypłacane jest od października 2025 roku do czerwca 2026 roku (pierwsze stypendium wypłacane jest w listopadzie z wyrównaniem za październik 2025 r.).
Stypendium rektora dla studentów:
|
liczba punktów |
rodzaj stypendium |
Kwota stypendium |
|
10 i powyżej |
I stopień |
1 300,00 zł |
|
4 – 9 pkt. |
II stopień |
1 200,00 zł |
|
1 – 3 pkt. |
III stopień |
1 100,00 zł |
Stypendium rektora dla studentów przyjętych na I rok studiów w roku złożenia egzaminu maturalnego, będących laureatami olimpiad lub medalistą o tytuł Mistrza Polski w sporcie – 1000 zł
Ustalenia wchodzą w życie z dniem 4 września 2025 roku. Uwaga: Warunkiem wypłaty stypendium jest otrzymanie decyzji administracyjnej.
Stypendium socjalne może otrzymywać student będący w trudnej sytuacji materialnej, jeżeli wysokość dochodu na osobę w rodzinie studenta uprawnia go do ubiegania się o takie stypendium. W szczególnie uzasadnionych przypadkach student może otrzymać stypendium socjalne w zwiększonej wysokości.
Regulamin świadczeń dla studentów
- Informacje ogólne
- Wykaz dokumentów obowiązujących przy ubieganiu się o stypendium socjalne
- Wykaz dodatkowych dokumentów obowiązujących studentów gdy dochód na osobę w rodzinie wynosi poniżej 823 zł netto
Terminy składania wniosków o stypendium socjalne
na rok akademicki 2025/2026
| we wrześniu 2025 r. | 16.09.2025 r. – 30.09.2025 r. | od października 2025 r. |
| w październiku 2025 r. | 21.10.2025 r. – 31.10.2025 r. | od października 2025 r. |
| w listopadzie 2025 r. | 12.11.2025 r. – 22.11.2025 r. | od listopada 2025 r.* |
| w grudniu 2025 r. | 02.12.2025 r. – 13.12.2025 r. | od grudnia 2025 r. * |
| w styczniu 2026 r. | 07.01.2026 – 17.01.2026 r. | od stycznia 2026 r. * |
| w lutym 2026 r. | 03.02.2026 – 14.02.2026 r. | od lutego 2026 r. * |
| w marcu 2026 r. | 03.03.2026 – 14.03.2026 r. | od marca 2026 r. * |
| w kwietniu 2026 r. | 07.04.2026 – 18.04.2026 r. | od kwietnia 2026 r. * |
| w maju 2026 r. | 05.05.2026 – 16.05.2026 r. | od maja 2026 r. * |
| w czerwcu 2026 r. | 09.06.2026 – 19.06.2026 r. | od czerwca 2026 r. * |
* bez wyrównania za poprzednie miesiące
Ustalenia szczegółowe dotyczące świadczeń dla studentów
Stypendium socjalne w semestrze zimowym w roku akademickim 2025/2026 wypłacane jest od października 2025 roku do lutego 2026 roku (pierwsze stypendium socjalne wypłacane jest w listopadzie z wyrównaniem za październik 2025 r.):
| Dochód (netto) | Wysokość stypendium socjalnego |
| 0,00 – 850,00 | 1450 zł |
| 850,01 – 1200,00 | 1300 zł |
| 1200,01 – 1550,00 | 1150 zł |
| 1550,01 – 1908,90 | 1000 zł |
Miesięczna kwota zwiększenia stypendium socjalnego – 300 zł.
Ustalenia wchodzą w życie z dniem 4 września 2025 roku. Uwaga: Warunkiem wypłaty stypendium jest otrzymanie decyzji administracyjnej.
WYSOKOŚĆ DOCHODU Z GOSPODARSTWA ROLNEGO
Dochód z gospodarstwa rolnego oblicza się na podstawie liczby hektarów przeliczeniowych znajdujących się w posiadaniu rodziny studenta. Na podstawie Obwieszczenia Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 20 września 2024 r. informujemy, że przeciętny dochód z pracy w indywidualnych gospodarstwach rolnych z 1 ha przeliczeniowego wyniósł w 2024 r. 5429 zł.
Na podstawie rozdziału VI § 25 Zarządzenia Rektora UJK w sprawie Regulaminu świadczeń dla studentów Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach, zapomoga może zostać przyznana w przypadku zaistnienia przejściowych, nadzwyczajnych, wyjątkowo negatywnych, niecodziennych, okazjonalnych, wpływających na sytuację życiową zdarzeń, których nie można było przewidzieć.
W roku akademickim 2025/2026 minimalna wysokość zapomogi wynosi 200 zł, maksymalna 1700 zł.
Ustalenia wchodzą w życie z dniem 4 września 2025 roku. Uwaga: Warunkiem wypłaty jest otrzymanie decyzji administracyjnej.
Wykaz dokumentów obowiązujących przy ubieganiu się o zapomogę:
- Wniosek o przyznanie zapomogi [Załącznik nr 5];
- Oświadczenie o prawdziwości danych i wyborze kierunku [Załącznik nr 6];
- Oświadczenie o numerze konta bankowego [Załącznik nr 32];
- Oświadczenie o zapoznaniu się studenta z klauzulą informacyjną dotyczącą ochrony danych osobowych [Załącznik nr 1];
- Dokumenty potwierdzające przejściowo trudną sytuację życiową.
| Załącznik nr 1 | Oświadczenie o zapoznaniu się z klauzulą informacyjną dotyczącą ochrony danych osobowych |
| Załącznik nr 2 | Wniosek o przyznanie stypendium socjalnego |
| Załącznik nr 3 | Wniosek o przyznanie stypendium socjalnego w semestrze letnim |
| Załącznik nr 4 | Oświadczenie do wniosku o przyznanie stypendium socjalnego w zwiększonej wysokości |
| Załącznik nr 5 | Wniosek o przyznanie zapomogi |
| Załącznik nr 6 | Oświadczenie o prawdziwości danych i wyborze kierunku – stypendium socjalne oraz zapomoga |
| Załącznik nr 7 | Wniosek o ponowne przeliczenie dochodu |
| Załącznik nr 8 | Oświadczenie do wniosku o ponowne przeliczenie dochodu |
| Załącznik nr 9 | Oświadczenie o źródłach uzyskiwanego w roku bazowym dochodu opodatkowanego |
| Załącznik nr 10 | Oświadczenie o dochodzie podlegającym opodatkowaniu podatkiem dochodowym |
| Załącznik nr 11 | Oświadczenie o przychodzie niepodlegającym opodatkowaniu podatkiem dochodowym |
| Załącznik nr 12 | Oświadczenie o dochodzie uzyskiwanym z pozarolniczej działalności gospodarczej osób fizycznych |
| Załącznik nr 13 | Oświadczenie o wysokości składek na ubezpieczenie zdrowotne |
| Załącznik nr 14 | Oświadczenie o braku zatrudnienia lub innej pracy zarobkowej |
| Załącznik nr 15 | Oświadczenie o wysokości dochodu niepodlegającego opodatkowaniu |
| Załącznik nr 16 | Oświadczenie o wysokości pobranych lub świadczonych alimentów |
| Załącznik nr 17 | Oświadczenie o posiadaniu / nieposiadaniu gospodarstwa rolnego |
| Załącznik nr 18 | Oświadczenie o zgłoszeniu do Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego |
| Załącznik nr 19 | Oświadczenie o uczęszczaniu niepełnoletnich dzieci do szkoły |
| Załącznik nr 20 | Oświadczenie o przebywaniu na urlopie wychowawczym |
| Załącznik nr 21 | Oświadczenie o uczęszczaniu do szkoły lub szkoły wyższej |
| Załącznik nr 22 | Oświadczenie o przebywaniu członka rodziny w instytucji zapewniającej całodobowe utrzymanie |
| Załącznik nr 23 | Oświadczenie do celów stypendialnych dla studentów samodzielnych finansowo —> szczegółowe informacje |
| Załącznik nr 24 | Oświadczenie do celów stypendialnych |
| Załącznik nr 25 | Oświadczenie studenta o źródłach utrzymania rodziny —> szczegółowe informacje |
| Załącznik nr 26 | Oświadczenie o dokumentach publicznych |
| Załącznik nr 27 | Wykaz dokumentów obowiązujących przy ubieganiu się o stypendium socjalne |
| Załącznik nr 28 | Wniosek o przyznanie stypendium dla osób niepełnosprawnych |
| Załącznik nr 29 | Wniosek o przyznanie stypendium rektora |
| Załącznik nr 30 | Wniosek o przyznanie stypendium rektora I roku studiów |
| Załącznik nr 31 | Oświadczenie o prawdziwości danych i wyborze kierunku – stypendium rektora |
| Załącznik nr 32 | Oświadczenie o numerze konta bankowego |
| Załącznik nr 33 | Oświadczenie o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania |
| Załącznik nr 34 | Zasady przeliczania ocen |







